Antik Edirne kenti harabeye dönüyor

Antik kentteki kazı ve restorasyon çalışmaları Prof. Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü tarafından yürütüldü. Dr. Ersin Çelikbaş başkanlığında 55 kişilik ekiple yürütülmektedir.

Kilise tabanlarında çok sayıda hayvanın resmedildiği mozaiklerle ünlü olan ve bu nedenle “Karadeniz'in Zeugma'sı” olarak anılan antik kentte şu ana kadar iki hamam, iki kilise, savunma yapısı, kaya mezarları, tiyatro, tiyatro ve tiyatro bulunuyor. kemerli yapı ve kubbe, anıtsal kült nişi, sur, köşk gibi yapılar, diğer anıtsal yapılar ve bazı kült alanları bulunmuştur.

Ziyaretçi kabul merkezinin tamamlanmasının ardından antik kentin kalıntı statüsü verilmesi için Kültür ve Turizm Bakanlığı'na başvuruda bulunulacak.

Doç. Dr. Ersin Çelikbaş, EdirneYapımına 2023 yılında başlanan ve tasarımı Karabük Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Müdürlüğü tarafından onaylanan kabul merkezinin inşaatının yüzde 90 oranında tamamlandığını söyledi.

Merkezin kalan bölümünün bir ay içinde tamamlanması gerektiğini belirten Çelikbaş, şöyle konuştu: “Kabul merkezi tamamlandığında ziyaretçilerimiz içinde kafeterya, hediyelik eşya dükkanları, restoran, tuvalet, bebek odası ve mescit bulunan bir üniteye sahip olacak. böylece daha kullanışlı ve konforlu bir antik kent yaratıyoruz.” “Yolculuğu o yapacak” dedi.

Çelikbaş, kabul merkezinin inşaatının tamamlanmasının ardından Edirne için tarihi eser başvurusunda bulunulacağını belirterek, şöyle konuştu:

“Hadrianopolis'in harabe statüsüne geçmesiyle hem turizmin önemli bir odak noktası hem de turizm profesyonellerinin ve acentelerinin turistleri getirip gezdirdiği Karadeniz'in en önemli arkeolojik merkezlerinden biri olacağını düşünüyoruz. Yıkılan alan aynı zamanda ajansların burada resmi olarak çalışmasının önünü de açacak” dedi. Geliştirme: Bundan sonra antik kentle ilgili tanıtım ve tanıtım çalışmaları Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yanı sıra birçok kurum tarafından yürütülecek. Arkeolojik sit statüsü alması, bölgenin tanıtımı ve antik kentin daha da bilinir hale gelmesi çok önemli, inşallah 4-5 ay içinde “Bu statüyü alacağımızı düşünüyorum”.

Antik Edirne kenti harabeye dönüyor - 2

Antik kentte çalışmalarını arkeolog, sanat tarihçisi, antropolog ve restoratör gibi farklı disiplinlerden üyelerle sürdürdüklerini belirten Çelikbaş, şöyle konuştu: “Geçen yıl başladığımız ve tarihin tohumlarının atıldığı binada bu yıl da çalışmalarımıza devam ediyoruz. Önemli bir yapı olduğunu düşündüğümüz ataların ortaya çıkardığı nekropol, kalenin içi ve “Yazıboy yer altı yerleşiminde kazılarımız devam ediyor. Restoratörlerimiz hem mozaikler hem de çeşitli yerlerdeki yapı grupları üzerinde konsolidasyon çalışmalarına devam ediyor. Kazılara yeni başladık. Bu yıl yine önemli verilere, önemli keşiflere imza atmayı umuyoruz” dedi.

“Hamam A” olarak adlandırılan binanın cam koruma projesinin büyük ses getirdiğini vurgulayan Çelikbaş, şöyle konuştu: “Cam korumayı görmek isteyen misafirlerimiz burayı ziyaret etmeye başladı. Hafta içi her gün ortalama 1000 ziyaretçi geliyor. Bu sayı hafta sonları daha da artıyor. Antik kent hem mahallenin hem de şehrin önemli bir parçası.” “Buraya bu kadar çok turistin gelmesi tesadüf değil ki, kabul merkezinin tamamlanmasıyla turistlerimiz burada rahatlıkla yarım gün geçirebilecek.”

Antik Edirne kenti harabeye dönüyor - 3

İstanbul'dan eşiyle birlikte antik kenti gezmeye gelen Ahmet Arslan, balayında olduklarını ve şehir şehir gezmeye karar verdiklerini söyledi.

İlk duraklarının Edirne olduğunu belirten Arslan, şöyle konuştu: “Antik kentlere ilgim var. Bu nedenle burası ilgimizi çekti. Geldik, gezdik, çok emek verdik. Ziyarete açılan yerler harika bir yer. Herkesin gelip görmesi lazım.”